Dobra baza emaili pomoże w rozwinięciu działalności
Baza mailingowa i newsletter to bardzo przydatne narzędzia w rozwijaniu biznesu. Ale czym właściwie jest emaili marketing i dlaczego warto na niego postawić? W skrócie email marketing to zbieranie adresów w celu budowania bazy mailingowej. Dzięki posiadaniu takiej bazy można bezpośrednio komunikować się z klientami i szybko przekierować ich na własną stronę internetową.
Przewaga email marketingu nad mediami społecznościowymi
Email marketing ma przewagę nad mediami społecznościowymi właśnie dzięki wspomnianej bezpośredniości. Dużą bolączką social mediów jest ucinanie zasięgów na różnych platformach społecznościowych — opublikowany post, zdjęcie czy film trafia tylko do małej grupy fanów. W email marketingu nie ma takich problemów. Wysłany przez Ciebie email trafia prosto do skrzynki odbiorczej klientów z Twojej bazy mailingowej.
Dodatkowo własna baza mailingowa to niezależność. Na platformie społecznościowej konto budowane przez długie lata może nieoczekiwanie zostać zablokowane. Natomiast baza mailingowa to niezależność od takich sytuacji. Nie trzeba obawiać się, że konto nagle zniknie lub zostanie zablokowane. Nie trzeba bać się uciętych zasięgów. Posiadanie bezpośrednich kontaktów do odbiorców to świetna droga, aby budować z nimi relację i komunikować się z nimi specjalnie przygotowanymi mailingami.
Kto powinien zainteresować się email marketingiem?
Posiadanie bazy mailigowej to dobra droga dla większości biznesów internetowych. Jeśli posiadasz własne produkty, to email marketing pomoże Ci zwiększyć sprzedaż dzięki mailingom sprzedażowym. Jeśli budujesz markę osobistą, to email marketing pomoże Ci zbudować relację z odbiorami, którzy chętniej skorzystają z Twoich usług.
Posiadając bazę mailingową, możesz rozmawiać ze swoimi odbiorcami. Jedną z możliwości jest przeprowadzanie ankiet. Możesz pytać odbiorców o ich preferencje i na tej podstawie poszerzać swoją ofertę. Dodatkowo ciągła komunikacja mailingowa przypomina Twoim odbiorcom o Twoich produktach czy usługach.
Jak zacząć budować bazę mailingową?
Sposobów na budowanie bazy mailingowej jest wiele. Podstawą jest stworzenie osobnej podstrony na Twojej stronie internetowej. Potencjalny klient może tam zostawić swój adres. Aby zachęcić taką osobę do tego, można zaproponować powitalny rabat na pierwsze zakupy lub jakiś inny bonus, który przekona odbiorcę do dołączenia na Twojej bazy mailingowej.
Możesz też stworzyć ebooka, za którego zapłatą będzie właśnie pozostawienie kontaktu w postaci adresu email. Dodatkowo w takim ebooku możesz promować swoje produkty i przedstawić siebie, jako eksperta w konkretnej dziedzinie.
Innym sposobem może być stworzenie wydarzenia tematycznego lub zaproszenie na webinar — oczywiście w zamian za pozostawienie adresu email.
Email marketing do doskonały sposób do pozyskiwania klientów i wzrostu sprzedaży. Dobrze przygotowany mailing wysłany do własnej bazy mailingowej gwarantuje sporo wejść na stronę internetową i zwiększenie ilości zakupów. Baza mailingowa sprawdza się także w przypadku budowania społeczności wokół bloga — możesz wtedy szybko (jednym emailem) powiadomić odbiorców o nowym wpisie. Newsletter to dobre miejsce do budowania marki osobistej oraz edukowania Twojej społeczności. Dlatego warto już dziś zacząć budować własną bazę mailingową!
Najnowsze komentarze