Program lojalnościowy dla pracowników – czy warto wdrożyć go w firmie?
Każdy z nas miał styczność z dowolnego rodzaju programem lojalnościowym. Dobrze zaprojektowane potrafią być faktycznie przydatne, a w przypadku pracy – motywować do osiągania lepszych wyników. Kiedy warto pomyśleć o programie lojalnościowym w firmie? Na co zwrócić uwagę przy jego wybieraniu i dopasowywaniu do potrzeb naszych pracowników oraz samego przedsiębiorstwa? Jak działa dobrze przygotowany program motywacyjny?
1. Czym jest program lojalnościowy?
2. Program lojalnościowy dla pracowników – czy warto się na niego zdecydować?
3. Na co zwrócić uwagę korzystając z programów lojalnościowych?
Czym jest program lojalnościowy?
Programy lojalnościowe są obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów na przyciągnięcie klienta, ale również i dodatkowym benefitem wielu pracowników. Opierają się zwykle na kartach lub voucherach w formie papierowej bądź elektronicznej, które możemy zrealizować w wybranym sklepie. Dobrze dobrany program motywacyjny może być zachętą dla naszych pracowników do osiągania coraz lepszych wyników w swojej dziedzinie. Dodatkowo jest to również atrakcyjny dodatek do pensji, który – jeżeli zostanie dobrze przemyślany – może zaważyć na tym, czy będziemy w stanie wyłowić z rynku najlepsze talenty.
Program lojalnościowy dla pracowników – czy warto się na niego zdecydować?
W programach lojalnościowych dla pracowników celem jest przede wszystkim nagrodzenie tych osób, które najlepiej wykonują swoją pracę. Innym zastosowaniem programu lojalnościowego może być również forma dodatku do pensji, który wyróżni nas na tle innych pracodawców w naszej branży. Niezależnie od tego, czy wybierzemy vouchery, kupony czy nagrody rzeczowe, powinny być one atrakcyjne dla pracowników – tak, aby ci chcieli je zdobywać poprzez osiąganie lepszych wyników. Więcej na ten temat znajdziesz na stronie www.sodexo.pl.
Na co zwrócić uwagę korzystając z programów lojalnościowych?
Wybierając programy motywacyjne dla naszych pracowników powinniśmy przede wszystkim upewnić się, że trafiają one w potrzeby i gust naszych pracowników. Dzięki temu będą one faktycznie skuteczne w promowaniu starania się i osiągania lepszych wyników w pracy. Dodatkowo powinniśmy zadbać o to, aby program był korzystny także dla samej firmy. Powinien on minimalizować koszty utraconej produktywności, jednak z drugiej strony nie kosztować nas nadmiernie dużo. Jednymi z najczęściej wybieranych programów motywacyjnych są te dotyczące codziennych zakupów, uprawiania sportu czy też dostępu do prywatnej opieki medycznej.
Najnowsze komentarze